Black Smoke

Amerikaans

Black Smoke
© Lennert Deprettere
Kenmerken
KeukenAmerikaans
Accommodatie airco, terras, brunch, bar/lounge
Prijzen
Voorgerecht €12 tot €19
Hoofdgerecht €12,5 tot €60
Nagerecht €7,5 tot €9
Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
do van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
vr van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
za van 12:00 tot 14:30 en van 18:00 tot 22:00
zo van 12:00 tot 15:00 en van 18:00 tot 22:00

Over Black Smoke

Grillberen kunnen een puntje zuigen aan de BBQ-technieken van Vadim en Matthias, de grillmasters van Black Smoke. Het nieuwe restaurant palmt drie verdiepingen van brouwerij De Koninck in en prijst de low & slow barbecue uit het Amerikaanse zuiden. Black Smoke is de laatste bevalling van Kasper Stuart, de man die pionierde met conceptrestaurants zoals Wok en Tafeldier, Brasserie Appelmans en Josephine's. Samen met de Nederlandse wereldkampioen BBQ Jord Althuizer (The Rough Kitchen) trok hij enkele weken door de zuidelijke staten van de VS op zoek naar Amerikaanse barbecuetradities. Wat ze er zagen vertaalde hij in een totaalconcept dat tot in de kleinste details werd uitgewerkt met klemtonen op ruw, rauw en vurig. Via de smalle trap of lift bereik je de bar op de eerste verdieping, het restaurant op de derde verdieping of het dakrestaurant op de vijfde verdieping. Het hart van het restaurant is de gitzwarte hell's kitchen achter glas waar de pitmasters de houtgestookte ovens en grills bedwingen. Ze bedienen zich van verschillende houtsoorten uit een muur van gestapelde houtblokken. De ingrediënten worden traag, wel tot 16 uur, en op lage temperatuur gegaard. Mouthwatering zijn de namen van de gerechten: the smoked goat, overloaded nachos, the no bullshit beer sausage en suicide beef burger. Mijn voorgerecht, bone marrow luge (€ 15), bestaat uit een flinke kluif gerookt en gegrild beenmerg met lak van Bulleit bourbon, smakelijk gekruide pulled beef, toast van Wild Jo-bierbrood en zure augurken, radijs en ui om het vet van het merg te temperen. De tweede smaakbom waar ik me aan waag is 9 to 1 Texas style brisket (€ 24), 16 uur gegaarde boterzachte puntborst van rund, enkel gekruid met peper en zout met jalapeno coleslaw erbij en gegrilde maïskolf (€ 4) met gerookte tomatenboter. Ik krijg het nauwelijks op, maar het is zo lekker dat ik er niet vanaf kan blijven. Een flinke eetlust is hier, zelfs voor één gerecht, geen overbodige luxe.

Witte rook voor black smoke

woord Marc Declercq
(22/02/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Black Smoke

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 29
 
  4/5

 
  5/5

arno lim - 9/10/17 21:39

kei lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rutger van rinsum - 9/10/17 19:41

Geweldige locatie, mooie aankleding, goeie service en een ontzettend lekkere kaart vol van de op dit moment erg hippe BBQ gerechten!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Irene van Kemenade - 9/10/17 12:35

Heerlijk eten in een geweldige sfeer.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Mertens - 9/10/17 12:27

Top top top!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Carin - 9/10/17 11:12

Top!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jaap Meeldijk - 9/10/17 9:05

Mijn favoriete plek, veruit!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van LOok - 9/10/17 8:23

TOP !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

bruno rouffaer - 9/10/17 3:43

die hele tent snuift samen met de brouwerij, de kazen van goeie copain Frederik Van Tricht een perfecte sfeer op! Kasper kan als geen ander een ruine omtoveren tot een concept! alle details, tot en met de pispotten zijn af! en het eten is gene shit ,.... au contraire Bruno

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Davey - 9/10/17 0:23

Woooooooooooooow ! ! ! ! Een gek interieur, je loopt net alsof in een labyrinth, of op een filmset. de sfeer die er hangt is SUPER. je bent zo in de ban van de volledige belefenis dat je niet eens op de mensen let die naast je zitten. Een mega aanrader voor de meat lovers!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

ief - 29/09/17 21:02

Topper!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Inge - 19/09/17 6:21

Super kader, heerlijk klassieke en toch verrassende bereidingen met de grootste zorg klaargemaakt en opgediend met de glimlach!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christiane Michiels - 18/09/17 17:24

Fantastische plek, originele vormgeving met behoud van het karaktervolle gebouw, bekwaam en vriendelijk personeel. En vooral zéér lekker eten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy Vergauwen - 12/09/17 0:52

Subliem concept. Een origineel en uniek BBQ restaurant waar de totaalbeleving centraal staat. Aan alles is gedacht. Food, drinks, interieur en vormgeving geven het een zeer uniek karakter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy Vergauwen - 12/09/17 0:51

Subliem concept. Een origineel en uniek BBQ restaurant waar de totaalbeleving centraal staat. Aan alles is gedacht. Food, drinks, interieur en vormgeving geven het een zeer uniek karakter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy Vergauwen - 12/09/17 0:51

Subliem concept. Een origineel en uniek BBQ restaurant waar de totaalbeleving centraal staat. Aan alles is gedacht. Food, drinks, interieur en vormgeving geven het een zeer uniek karakter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy Vergauwen - 12/09/17 0:51

Subliem concept. Een origineel en uniek BBQ restaurant waar de totaalbeleving centraal staat. Aan alles is gedacht. Food, drinks, interieur en vormgeving geven het een zeer uniek karakter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy Vergauwen - 12/09/17 0:51

Subliem concept. Een origineel en uniek BBQ restaurant waar de totaalbeleving centraal staat. Aan alles is gedacht. Food, drinks, interieur en vormgeving geven het een zeer uniek karakter.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fabian out - 10/09/17 15:53

Top, place to be, lekker eten en even super terras..

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Fabian out - 10/09/17 15:53

Top, place to be, lekker eten en even super terras..

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ad brands - 10/09/17 13:37

Klasse!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Igor Ilanga - 10/09/17 12:41

het is de beste restaurent om te eten, op een top locatie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Meke van den Heuvel - 10/09/17 12:11

Top restaurant

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Chris van aelst - 9/09/17 21:46

Top restaurant.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tiffany - 9/09/17 21:24

Had a fantastic lunch on the rooftop terras last week!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Reynders Ronny - 9/09/17 18:29

lekker eten in een speciaal interieur en als je slow cooking nog nooit geprobeerd hebt, zeker doen!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van de Maele Rita - 9/09/17 13:57

Een gezellige plaats én eigentijds. Tof concept met een lekkere keuken en sympathiek personeel. Kortom: een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Zivi - 9/09/17 12:48

Amazing place, lovely food, tasty cocktails and beautiful people.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

john - 6/02/17 21:15

Authentic BBQ restaurant decoration. Food has a too pronouced BBQ taste ID prefer a more delicate BBQ taste. Portions huge could nt finish. Personel very polite and helpful.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  3/5

Diane - 23/01/17 22:24

Tijdens de openingsweek met z'n vieren hier gaan dineren. Super- locatie in de gebouwen ven de Brouwerij... een echte MANCAVE met een toffe inrichting en leuke menukaart. Wij waren heel enthousiast! Heel vlotte en sympathieke bediening... Tot onze maaltijd op tafel verscheen. Alles was koud. Zowel aardappel, als vlees, als saus!! Hoe kan dat nu? Alles komt toch vers van de BBQ? Ons eten werd snel weer meegenomen om terug op te warmen maar de sfeer aan tafel was ondertussen ook gedaald tot kamertemperatuur hoor. Bediening bleef wel de hele tijd uiterst vriendelijk en zij deed echt haar best om zich te verontschuldigen en er het beste van te maken. Zeer professioneel, vond ik. De koffie na de maaltijd was, ter compensatie, op kosten van de zaak. Het zal nog even duren voor we hier terugkomen. SPIJTIG!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Black Smoke

buurt: Harmonie
Boomgaardstraat 1
2018 ANTWERPEN (2018)
Tel: 03/230.75.73

www.blacksmoke.be

meer Amerikaans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69