Toque Tok

Belgisch

Toque Tok
© RV
Kenmerken
KeukenBelgisch
Accommodatie airco, terras, bar/lounge, kindvriendelijk
Mogelijkheden af te halen
Prijzen
Budget €Menu 45
Voorgerecht €8,5 tot €15
Hoofdgerecht €13,5 tot €16,5
Nagerecht €8,5 tot €12,5
Visa MasterCard
Openingsuren
ma van 18:00 tot 22:00
di van 18:00 tot 22:00
wo gesloten
do van 18:00 tot 22:00
vr van 18:00 tot 22:00
za van 18:00 tot 22:00
zo van 16:30 tot 21:30

Over Toque Tok

Als Roger Van Damme zijn schouders zet onder een kippenrestaurant, dan zijn de verwachtingen hoog gespannen. Het was niet de bedoeling dat Roger Van Damme, bekend van het Antwerpse lunchrestaurant Het Gebaar, in een kippenrestaurant zou stappen. Maar zie, toen ondernemer Peter Scholiers hem advies vroeg voor een nieuw concept, werd hij vennoot in het project. Toque Tok, de naam van het restaurant, kreeg hij cadeau van zijn vriend Studio 100-baas Gert Verhulst. De toque staat voor koksmuts en geeft aan dat het hier niet om een gewoon kiekenkot gaat. De zoektocht naar een perfecte kip eindigde bij een kweker in het Oost-Vlaamse Olsene die plantaardig gevoederde kippen van vrije uitloop een langer leven geeft dan een doorsnee braadkip. Voor de bereiding worden de kippen een tiental uren in een lichte pekel gedompeld en ingewreven met een eigen kruidenmengeling. De kippen worden vervolgens aan het spit op de grill bereid. Drie tapas staan op de kaart: pittige kippenvleugels (€ 8,5), Thaise kippenbiefstukjes (€ 9,50) gelakt met een zoeterige saus, en bijzonder geslaagde kipkroketten (€ 9,50), gevuld met sliertjes kip in een luchtige béarnaisecrème. De magneet van het huis is de halve kip aan 't spit (€ 13,50), mals en sappig, met een licht krokante korst. Ik neem er een klassieke sla bij met tomaat, ei en komkommer en een dressing met opnieuw wat zoet (€ 4,25) en uitstekende frieten (€ 4). De nagerechten dragen helemaal de stempel van Van Damme: eitjes gevuld met chocolademousse (puur, melk en karamel) met een zoete dooier van passievrucht (€ 12,50) en de leukste vondst: een spiegeleitje in de pan geserveerd, met pannacotta van citroen, limoen en yoghurt als eiwit en een dooier van passievrucht en mango (€ 10). Als Verhulst de koning van Plopsaland is dan wordt Van Damme de keizer van kippenland.

We kronen Roger Van Damme tot keizer van kippenland

woord Marc Declercq
(8/02/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Toque Tok

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 25
 
  4/5

 
  5/5

Karin Borger - 17/09/17 21:42

Toprestaurant voor een gezellig etentje. Heerlijke kip, toffe toktails en verrassende desserts. Een echte aanrader!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dries Van de Walle - 14/09/17 20:34

Lekkere kipjes... ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dries Van de Walle - 14/09/17 20:34

Lekkere kipjes... ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jitte - 14/09/17 18:59

Super, gezellig, geweldige service en een geweldig kassa systeem van Wh-Systems

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gill - 13/09/17 19:34

Superlekker eten en vriendelijke bediening. Zeker een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lynn - 13/09/17 18:51

Fijne sfeer, malse kip, goede smaakvolle gerechten en een internet (open keuken). Top restaurant om vaker terug te komen !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Kamiel - 13/09/17 12:02

kip en toch speciaal en vooral super lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Nadia Saeyvoet - 12/09/17 22:02

Vlotte en vriendelijke bediening en heerlijke gerechten

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Man Ilse - 12/09/17 20:29

Een super gezellig kader. Uitmuntend lekker eten. Je kan er culinaire genieten voor weinig geld. En dit allemaal met een vlotte top bediening. Een jong en dynamisch team waarbij iedereen zich op zijn gemak en welkom voelt... Ik kijk alvast uit naar de volgende keer

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Tom Van Linden - 12/09/17 20:04

TOK TOP! Aanrader! Gewoon doen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karin Gryp - 12/09/17 20:01

Geweldig restaurant, we kunnen er niet genoeg van krijgen. Enige tijd geleden feest gehad in Toque Tok, onze genodigden spreken er nog steeds vol lof over. Zeer fijn!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karin Gryp - 12/09/17 20:01

Geweldig restaurant, we kunnen er niet genoeg van krijgen. Enige tijd geleden feest gehad in Toque Tok, onze genodigden spreken er nog steeds vol lof over. Zeer fijn!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Jeannine - 12/09/17 19:51

gezellig, lekker,geweldig blij dat er in Schelle iets als toque tok geopend is doe zo verder

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Middeleer Natacha - 12/09/17 19:41

Een super restaurant...Lekker,gezellig interieur,jong team dat het super doet...een echte aanrader!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wyn Monique - 12/09/17 19:20

Lekker gegeten efficiente en vriendelijke bediening We kregen een leuke verrassing bij verjaaardagsdiner

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Colignon Nancy - 12/09/17 19:01

Gaan eten voor mijn 50ste verjaardag, TOk eten, TOK service, gewoon een TOK restaurant!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Amber - 12/09/17 18:53

Top restaurant met top bediening een leuk concept en lekkere gerechties ook zeer kindvriendelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Claudia de blieck - 12/09/17 16:24

Supervriendelijke bediening en heel lekker eten. Steeds lekkere toffe creaties op je bord. Een aanrader !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

muyldermans peter - 12/09/17 14:54

Van aperitief tot de koffie zeer lekker gegeten , prima bediening , komen hier zeker nog terug .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rudi Jans - 12/09/17 14:38

Lekkere gerechten. Gezellig interieur. Uitstekende bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Meulemans Katty - 12/09/17 13:35

Uitmuntend! De gerechten zijn ware pareltjes en boven dien heel erg lekker!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Monique De Herdt - 12/09/17 13:03

Heel lekker, veel keuze, goede service en mooi interieur!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Wolf Patrick - 12/09/17 13:02

Heel lekker

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5