Dorp Vier

Belgisch-Frans

Dorp Vier
© Dorp Vier
Kenmerken
KeukenBelgisch-Frans
Accommodatie terras, eigen parking
Prijzen
Budget €Driegangenmenu: € 39; Viergangenmenu: € 47; Vijfgangenmenu: € 55
Voorgerecht €15 tot €19
Hoofdgerecht €35 tot €35
Nagerecht €10 tot €14
Bancontact Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:00
wo van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:00
do van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 21:00
vr van 12:00 tot 14:00 en van 18:00 tot 22:00
za van 18:00 tot 22:00
zo gesloten

Over Dorp Vier

Heerlijk wanneer twee piepjonge snaken grote ambities hebben. En dat merken we meteen aan de kersverse vervanger van het vroegere Casa Luna in Poederlee. Uitgepuurde gerechten met grappige omschrijvingen à la Belgian Duckface in een interieur van een ouderwets eetcafé: dat intrigeert! In een wereld waarin veel starters een enorm kapitaal van thuis uit meekrijgen, is een zaak in een minder sexy kleedje nog eens een eyeopener. Dat sommige leden van de bediening lijken inbegrepen te zijn in het decor en glazen en borden nogal plomp neerzetten, moet je als gast wel kunnen verdragen. 'The chef's choice' bestaat uit meerdere gangen, wij gaan voor vier (€ 47). En die vier gerechten zijn stuk voor stuk prachtig gedresseerd. Als we de bordjes puur visueel bekijken, verwachten we ons aan een erg hoog gastronomisch niveau. Proeven dan maar. De cuissons van vis en vlees zijn perfect, maar al snel blijkt dat de chef erg veel technieken en ingrediënten in zijn gerechten stopt. Wat complex en geraffineerd zou moeten zijn, wordt daardoor verwarrend en gekunsteld. Ik mis globaal textuur en goede productsmaken. De gebrande makreel blijft door zijn korte garing wel heerlijk rauw. Die dompel ik in flan van spinazie en jus van groene kruiden, terwijl twee schijfjes rammenas voor een tikkeltje beet zorgen. 'Kisses from miss bunny' is een gerechtje op basis van, je raadt het: jonge wortelen. Leuk, maar de granaatappelpitjes maken het geheel te zoet. De emulsie van parmezaan is superlekker en ook het sausje met ansjovis smikkel ik naar hartenlust op. De eend is zalig rosé, maar de garnituur van witloof, schorseneren en pickles is te plat en te zout. We eindigen met een gezond dessert, vrij van gluten, suiker en lactose... Vrij van fun dus. Het blijkt een granenkoek op basis van dadels en pistachenoten met een soepje van rijstdrink, geïnfuseerd met kaneel en een meringue met stevia. Allemaal erg ingenieus en gebrek aan keukenkennis is er niet, maar na één hap heb ik er wel al genoeg van. Niet ingeloste verwachtingen van een jong duo dat zo veel ineens wil: het is doodjammer.

Het jonge duo wil te veel ineens

woord Marlies Beckers
(29/03/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Dorp Vier

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 10
 
  4/5

 
  4/5

Linda - 27/12/17 15:59

Mooi vernieuwd interieur. Zeer vriendelijk en correcte bediening. Alle gerechten zijn schilderijtjes en geraffineerd van smaak. Vernieuwende nouvelle cuisine maar toch buikjevol. Alleen de panacota sloeg tegen. De wijn per glas is vrij prijzig en de koffie nogal bitter. Graag een koekje bij de koffie. Een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Luyckx suzy - 9/07/17 6:17

Wij hebben kunnen genieten van de nieuwe tapasmenu. Zeer vriendelijke ontvangen, goede uitleg over de kaart. Onze avond begon met een zeer lekkere aperitief. Ruime keuze en een keer iets anders dan een glas cava...De gerechten die wij gekozen hebben waren één voor één een ware kunstwerkjes. Mijn smaakpapillen zijn de ganse avond goed verwent.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marie - 5/07/17 11:11

Deze slechte recensie verdienen deze uitbaters echt niet. Bij ons bezoek was de bediening erg attent en het eten was zeer lekker. Het is inderdaad een 'keuken' die je moet liggen en die niet klassiek of alledaags is maar die wel heel smaakvol en creatief is. En een dessert zonder gluten, suiker of lactose is echt wel fun: het was een zalig dessert. We gaan deze zomer terug om hun zomerconcept uit te proberen. Ongetwijfeld zal dit ook heel lekker zijn!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

vercammen swa - 5/04/17 21:26

wij hebben er lekker gegeten ,de borden waren mooi gepresenteerd echte kustwerken . zeker voor herhaling vatbaar mag zelfs met het zelfde gezelschap zijn . swa

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

verrycken - 30/03/17 21:24

Wij hebben zéér genoten heb van de 5-gangenmenu met aangepaste wijnen. De gedreven jongeren van Dorp Vier hanteren voor mij nu al een hoge standaard : zeer lekker en verfijnd eten + correcte en toch spontane bediening. Als ze zo blijven presteren en groeien gaan ze zeker een gevestigde waarde worden in de Belgische gastronomie! Vandaar dat ik (nog) geen 5/5 geef.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ulrike vanhaerents - 30/03/17 16:13

Mijn vriend en ik zijn er vorige zaterdag gaan eten en het was fantastisch ! Een restaurant met hoog niveau ! Alles paste perfect bij elkaar, de granaatappel bij de jonge worteltjes vondt mijn vriend het aller beste. Mijn favoriet was het dessert, heel lekker, niet te zoet en dan nog eens gezond ! Je proeft dat alles vers is en dat er mensen in de keuken staan die duidelijk hun vak kennen en al veel ervaring hebben. Ook de bediening was super vriendelijk ! De zaalverantwoordelijke kent duidelijk veel van wijn en van het bereiden van cocktails ! Van aperitief tot aan de koffie/thee klopte alles ! Zowel in de zaal als in de keuken! Wij komen zeker snel nog eens langs. Dorp Vier : doe zo verder ! ¿¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Guy Van Nieuwenhuyze - 30/03/17 13:44

Zalige culinaire avond gehad in het betere gezelschap, een top omkadering en vlekkeloze bediening. Eén voor één gerechten en combinaties die je smaakpapillen een culinair orgasme bezorgen. De wijnkeuze vervolledigt het genot van het uiterst divers smakenpallet. Een sterrenrestaurant waardig !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sacha De Boel - 30/03/17 11:12

Wij zijn onlangs geweest en snappen jullie beoordeling niet. De gerechtjes waren voor ons top, niet alleen de presentatie maar ook de smaken en texturen waren volledig op elkaar afgestemd. Ook de bediening was vriendelijk, correct en zeker niet op tafel gesmeten zoals jullie vermelden. Wij vinden het een absolute aanrader en kunnen allen maar iedereen aanbevelen om een keertje te gaan eten en te genieten. Misschien volgende keer een zaak niet na 1 keer beoordelen maar een keertje meer gaan.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Dieter Bogaerts - 30/03/17 11:03

Wij hebben hier een heel gezellige avond beleefd, ik zou niet weten wat er bij jullie gebeurt is, maar voor ons was de bediening en het eten echt heel goed! Wij hebben het drie gangen menu genomen, maar wij vonden het juist leuk dat het geen typisch dessert was. En dan nog eens suikervrij! Top! Je ziet dat ze niet meegaan met de stroom, ze doen hun eigen ding, dat zie je aan alles, je ziet inderdaad dat ze heel veel willen, maar is dat niet juist het leuke?

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Matthias Elst - 30/03/17 10:49

Ben recent zelf ook geweest in Dorp Vier, en moet zeggen dat wij daar wel echt een topavond hebben beleefd, Gastheer was vriendelijk en attent, eten super! En leuke wijnkaart. Interieur stoorde mij helemaal niet, was best gezellig. Vind het jammer voor deze twee jonge mensen, ze zijn ook nog geen twee maanden open. Ben zeker dat we nog veel van hen gaan horen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Dorp Vier

Dorp 4
2275 POEDERLEE
Tel: 014/71.72.03

www.dorpvier.be

meer Belgisch-Frans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69