Ernest

Belgisch

Ernest
Kenmerken
KeukenBelgisch
Accommodatie terras, ontbijt, kindvriendelijk
Prijzen
Budget €ontbijt op zaterdag en zondag
Voorgerecht €5 tot €14
Hoofdgerecht €13 tot €21
Nagerecht €5 tot €8
Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 11:00 tot 21:00
do van 11:00 tot 21:00
vr van 11:00 tot 21:00
za van 09:00 tot 21:00
zo van 09:00 tot 21:00

Over Ernest

Ernest is een volkse bistro in het oude centrum waar de man enthousiast bedient en de vrouw klassiekers uit de Belgische keuken op het bord brengt. De Antwerpse Hoogstraat is een gezellige mix van winkels, cafés en restaurants. Nieuwkomer Ernest past volledig in de sfeer van de straat: een keuken zonder chichi die grasduint in de populairste gerechten van onze Belgische keuken zoals stoofvlees met witloofsalade (€ 16), vol-au-vent met gemengde salade € 16,50), steak tartaar (€ 16) of fish and chips van schartongfilets (€ 17). Er wordt ook gemikt op de passanten met een iets kleinere honger met onder meer Caesarsalade (€ 13), spaghetti bolognaise (€ 14), diverse snacks en broodjes en, tussen 14 en 17 uur, pannenkoeken. Het restaurant wordt uitgebaat door twee partners die keuken en zaal voor hun rekening nemen. Terwijl de man vlot en informatief bedient, zie je zijn vrouw supergeconcentreerd aan het werk in de open keuken. De inrichting is dat van een klassieke bistro met houten tafeltjes met gietijzeren onderstel, stoelen van gebogen hout, houten lambriseringen en suggestiegerechten die op een schoolbord zijn geschreven. Garnaalkroketten maken me altijd nieuwsgierig. Zijn ze in huis bereid of niet? De man is duidelijk: niet! Ze komen van een ambachtelijke producent en ze zijn gelukkig degelijk: met een brosse korst en een licht lopende vulling met knapperige grijze garnalen. Gefrituurde peterselie en een mengsel van krokante sla horen erbij (€ 14). Een van de suggesties is waterzooi van vis (€ 19) en die valt of staat met de gaartijden van groenten en vis. Hier domineert het vakmanschap van de kok: een romige visbouillon, stuk voor stuk correct gegaarde scampi's, sliptongen, zeebaars en mosselen, krokante wortelen en selder en perfect gare aardappelen. Deze waterzooi is een omweg waard. Dat geldt ook voor het restaurant: voor de zachte prijzen en de smaakvolle bereidingen.

Smaakvolle klassiekers uit de Belgische keuken aan zachte prijzen

woord Marc Declercq
(31/05/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Ernest

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 50
 
  4/5

 
  5/5

Bruno - 3/11/17 22:45

Supperlekker, vers en qua prijs ongeevenaard! Zeer vriendelijke bediening! Wie graag puur en eerlijk eet, kan ik Ernest absoluut aanbevelen!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sam - 14/10/17 10:44

Top bediening, toffe sfeer en vooral zeer lekker eten!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Martens - 14/10/17 10:42

Bij ons al de 3de keer dat we er zijn gaan eten. telkens opnieuw zeer lekker gegeten en goed gedronken ;-)

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

els - 14/10/17 10:40

Al verschillende keren gaan eten en steeds opnieuw was het zeer lekker en gezellig!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Stef - 14/10/17 9:54

Zeer lekker, gezellig en toffe uitbaters!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

herman - 14/10/17 9:26

Heel leuk en gezellig en super lekker eten. Ik ga er voor de 10de keer naar toe volgend weekend en er zullen nog vele malen volgen. De kok is top en de bediening is ook top en grappig , hij weet met iedereen om te gaan op een heel leuke manier. Echt wel een aanrader om er een gezellige dag of avond van te maken. Volhouden zo je bent zeer goed bezig. Tot binnenkort.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

An Lambrechts - 14/10/17 9:22

Gezellig, super lekker en een goede bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Cox - 14/10/17 9:20

ongelooflijk lekker. dit gaan we zeker nog eens doen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Oostveldt - 12/10/17 15:20

Lekker en gezellig. Vriendelijke en snelle bediening. Kwaliteit/prijs = TOP

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Catherine Bourgeois - 12/10/17 8:29

zeer lekker eten ,komen terug

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Monique - 8/10/17 20:15

Super lekker en aangenaamx

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  1/5

Monique slabbaert - 8/10/17 20:11

Het is er super lekker en gezellig xx

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart - 6/10/17 15:42

Gezellige bistro met simpele maar zeer goed uitgevoerde gerechten, echt genieten zonder poespas... Zeer vriendelijke uitbaters, niets is hen teveel. Ik kom zeker terug!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lucienne - 6/10/17 13:08

Ik en mijn vriendin maken er een wekelijks uitstapje van ... richting Ernest. Leuke bistro, heerlijk klaargemaakt gerechtjes en supervriendelijke bediening. Wij zijn alvast fan!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Daniëlle - 6/10/17 13:04

Gezellige bistro, wisselende suggesties,prima kok en uitetmate vriendelijke bediening... Kortom ¿¿Top

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Ronald Tuys - 4/10/17 19:20

Top kok .. lekker eten .. top bediening .. gezellig .. prima prijs/kwaliteit

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Wouters Leen - 4/10/17 11:47

Zeer lekker gegeten, de gastheer was zeer vriendelijk

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eric - 4/10/17 10:26

Lekker en vers. Gezellige sfeer en vlotte bediening

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Petra - 1/10/17 16:00

Al verschillende keren hier gegeten en telkens even lekker. Genoeg afwisseling in suggesties. Super bediening ! Gezellige sfeer. Als je hier iemand uitnodigt, weet je dat je goed zit.Heerlijk eten voor een eerlijke prijs !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Adrienne - 30/09/17 12:54

Leuke bistro.. Lekker eten en als dessert zeer lekkere ijscafe. Zeker niet te missen in Antwerpen deze bistro. Vriendelijke bediening en lekker eten. Wat heeft een mens meer nodig!!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Gerrit - 30/09/17 12:16

Heerlijke gerechtjes,met supervriendelijke uitbaters . Bjorn meestal in de zaal,en Tamara in de keuken ,waar ze megalekkere,en verse gerechtjes klaarmaakt. Een zaakje met fijne en ongedwongen sfeer ...qua smaak/keuken met restaurantallure aan bistroprijzen ! Absolute aanrader .

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Marc en Danielle Dekoning - 25/09/17 10:56

Komen er regelmatig .bediening steeds enorm vriendelijk , steeds verse producten , altijd lekker !!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  2/5

Nispeling - 25/09/17 9:46

Zaterdag 23 september 2017, om 16.00 uur, heb ik met mijn echtgenote gegeten in restaurant Ernest aan de Hoogstraat te Antwerpen; dit op goede beoordelingen op internet. Ik bestelde een steak tartaar en mijn echtgenote een onglet (bleek een gesneden biefstukje te zijn) met een beetje witlof. Het was niet wat we ervan verwacht hadden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Belle Patrick - 24/09/17 10:43

Top keuken goed over nagedacht altijd al lekker gegeten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Hilde - 22/09/17 20:54

Lekkere keuken . Wijnen tegen correcte prijzen. Goede verhouding prijs/kwaliteit.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Leo De Schepper - 20/09/17 19:44

We komen geregeld bij Ernest langs en telkens zijn de gerechten top. Vlotte vriendelijke ook. Prijs-kwaliteit ok. Vandaag toevallig langsgeweest en weerom niks aan te merken. Een aanrader dus.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lambrechts electro - 19/09/17 21:21

Zeer lekker gegeten, zeer vlotte bediening, zeker voor herhaling vatbaar, hebben al ee¿n datum vastgelegd

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vangeel f - 17/09/17 15:26

Heb al alle restaurants in Antwerpen gedaan en liefst ga ik naar ernest. Vrouwtje in de keuken die het laat smaken zoals thuis de vriendelijke man die mij alles profficoneel alles uitlegd en mijn smaak van goed eten verstaat. De lekkere wijn erbij en een rekening waar je blij van blijft doen mij steeds weer richting ernrst lopen.top restaurant , doe zo verder je behoord bij de groten van onze stad.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Wuyts rita - 17/09/17 15:14

Zo lekker eten,Al vele malen geweest.vriendelijke bediening,dagverse producten,met lekker wijntje erbij.schrik steeds als ik moet betalen dat het zo weinig is.best reserveren,zit steeds vol.wil je goed en betaalbaar eten mag je Ernest zeker niet vergeten.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Sabina De Clerck - 17/09/17 14:43

Lekker eten,vriendelijke bediening,aparte kaart met suggesties die voorgesteld word Regelmatig aanpassing van de suggestiekaart zeker een aanrader om lekker te eten!!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Eddy van Exaerde - 17/09/17 14:18

Het beste eten van heel de wereld spontane bediening altijd vriendelijk en je kan alles vragen ze geven goede informatie toppie

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Denise Mertens - 17/09/17 11:19

Heel lekkere filet pur, perfect gebakken. Overheerlijke rijstpap. Een aanrader. We komen zeker terug. Prijs kwaliteit perfecte combinatie.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Danny vermoens - 16/09/17 12:31

Goed verzorgd ontbijt en vriendelijke bediening.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Vijt - 15/09/17 16:33

Prijs kwaliteit heel goed

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Elly Dorrepaal - 15/09/17 15:31

Smaakvolle bereidingen en zachte prijzen. Heerlijke waterzooi en garnaalcroquetjes. Prima wijnen. Sympathieke bediening. Een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Elly Dorrepaal - 15/09/17 15:31

Smaakvolle bereidingen en zachte prijzen. Heerlijke waterzooi en garnaalcroquetjes. Prima wijnen. Sympathieke bediening. Een aanrader !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Karen Peeters - 15/09/17 14:55

Wij zijn hier al meerdere keren gaan eten en zijn steeds heel tevreden terug naar huis gekeerd. Zeer verzorgde huisgemaakte gerechten zonder franjes. Het vakmanschap van de kok is hier inderdaad duidelijk aanwezig. De suggesties worden voldoende afgewisseld en zijn steeds zeer lekker. Ook de bediening is uitermate vriendelijk. Ze zijn zeer begaan met hun klanten en leggen je echt in de watten. Het is een zeer aangename ervaring om hier te komen eten en zo verwend te worden.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van brecht - 15/09/17 10:20

Heel gezellig tafelen,goede en vriendelijke snelle bediening lekker en prijs kwaliteit.kort samen gevat gewoon goed.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

martens herman - 15/09/17 8:51

gezellig, goeie bediening. Wij hebben nog nooit zo'n lekkere Belgische keuken gehad. SUPER LEKKER. Zeker voor herhaling vatbaar.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Frederik Van der Staey - 15/09/17 8:33

Heel lekkere eerlijke keuken, zeer vriendelijk personeel...

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Leni - 15/09/17 7:09

Super gezellige bistro. Eerlijke keuken

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

JorgM - 14/09/17 18:44

Kort, maar krachtig ... top !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

aernaudts seriosja - 14/09/17 16:27

gezellige sfeer, super lekker gegeten en top bediening, een aanrader. i ll be back for sure

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Rigouts Dirk - 14/09/17 16:21

Gezellig interieur,vlotte bediening en eerlijke gerechten.Een vaste kaart met vlaamse klassiekers en een uitgebreide keuze suggesties.Een aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Quisquater - 14/09/17 15:02

Meerdere malen al gaan eten en altijd tevreden de zaak verlaten. Super bediening en steeds lekkere suggesties die regelmatig wisselen. Echt een toppertje om te herhalen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

MARINGERDA - 13/09/17 23:18

GEZELLIG EN LEKKER EN ALTIJD EVENVRIENDELIJK

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Clonen - 13/09/17 13:53

Fijne bediening met een smile, een leuke kaart met lekkere gerechten voor een eerlijk prijs! Heel leuk!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

gerda peeters - 13/09/17 13:17

Aangenaam kader, lekkere Belgische keuken.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Van Herck Alfons - 13/09/17 11:09

Prijzen zoals in een bistro, maar kwaliteit zoals in een restaurant.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Boel serge - 13/09/17 11:05

Lekker eten prijselijk en zeer vriendelijke bediening een aanrader

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Ernest

buurt: Historisch centrum
Hoogstraat 54
2000 ANTWERPEN (2000)
Tel: 03/226.23.35

www.ernestbistro.be

meer Belgisch

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69