Cavalieri

Italiaans

Cavalieri
Kenmerken
KeukenItaliaans
Accommodatie airco, terras, aangepast voor andersvaliden
Prijzen
Voorgerecht €16 tot €22
Hoofdgerecht €28 tot €35
Nagerecht €10 tot €12
Visa MasterCard
Openingsuren
ma gesloten
di gesloten
wo van 12:00 tot 14:30 en van 18:30 tot 21:30
do van 12:00 tot 14:30 en van 18:30 tot 21:30
vr van 12:00 tot 14:30 en van 18:30 tot 21:30
za van 12:00 tot 14:30 en van 18:30 tot 21:30
zo van 12:00 tot 14:30 en van 18:30 tot 21:30

Over Cavalieri

In Kasteel Cantecroy was het een komen en gaan van horecazaken. Kan het nieuwe Italiaanse restaurant Cavalieri het tij keren? Pizza staat alvast niet op de kaart, wel authentieke Italiaanse bereidingen met een moderne twist. Kasteel Cantecroy is een seniorie met een restaurant waar al een aantal uitbaters hun tanden op stuk gebeten hebben. De man die het nu probeert is Riccardo Brando, gepokt en gemazeld in het vak. Hij is de voormalige concessiehouder van het restaurant Grand Duca op de De Keyserlei, dat hij tot een van de betere Italiaanse restaurants van Antwerpen liet uitgroeien. Het Mortselse kasteel wordt zijn nieuwe habitat, met een Italiaanse chef die de betere Italiaanse keuken op zijn conto heeft, in een stijlvol decor met witte muren, eikenhouten vloeren, met leder beklede stoelen, gestreken tafelkleden en fonkelend servies en bestek. En o ja, Cavalieri is Italiaans voor ridder en de link naar de ridderzaal van het kasteel. De vriendelijke kelner heeft een Italiaanse tongval en bedient met dito flair. De kaart is kort met voorgerechten zoals handgesneden tartaar van Fassone-rund uit Piemonte met crème van Parmigiaan en slaatje van kastanjepaddenstoelen (€ 18), tussengerechten die ook als hoofdgerecht worden geserveerd zoals linguine met ragout van kreeft (€ 19 en € 28) en als hoofdgerecht onder meer de échte ossobuco uit Milaan met saffraanrisotto (€ 28). Het hapje is alvast geen introductie tot de betere Italiaanse keuken: een banaal stukje gecutterde smaakloze zalm met olijfolie en een toast van ciabatta. Het voorgerecht maakt dat goed: beetgare linguine met verse venusschelpjes, lekker zilt van smaak en zonder enig korreltje zand, op smaak gebracht met ui, look en peterselie (€ 18). En met het hoofdgerecht gaat het nog meer crescendo: animelle di vitello (€ 27). In melk gekookte en vervolgens krokant gebakken kalfszwezeriken, goed knapperig met een zachte structuur. De melk is ingekookt tot sausdikte samen met een essentie van koffie, maar heeft een vrij neutrale romige smaak. Er komt een gestoofd en gekarameliseerd stronkje witloof bij en een halve artisjokbodem, allebei correct bereid. Reepjes gekonfijte citroen zonder suiker zorgen voor een fris accent. Hier moet je zijn voor de verfijnde Italiaanse keuken!

Italiaanse kasteelkeuken van het betere slag

woord Marc Declercq
(31/05/2017)
      mail Mail een vriend

Geef jouw mening over Cavalieri

naam
e-mailadres
beoordeling
/5
reactie
nog karakters
 
 
algemene voorwaarden en gedragscode

reactie(s)

aantal meningen: 18
 
  4/5

 
  5/5

Zwaan J - 15/09/17 11:08

Van de echte Italiaanse keuken in een prachtig kader kan je hier in alle rust genieten. De vriendelijke bediening van de heerlijke gerechten maakt het bezoek aan dit restaurant tot een belevenis.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

deleu irène - 13/09/17 13:45

super lekker, mooie omgeving, super gedienstig en vriendelijk personeel, en Ricardo !!!!! aanrader 5 op 5 vero Italiano

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Bart blyweert - 13/09/17 12:10

Stijl , zeker de suggesties van Ricardo zijn een aanrader zowel van het eten als van de wijn ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rinda - 10/09/17 18:15

Lekker eten in een leuke omgeving met super bediening. ¿¿¿¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Christine De Wilde - 10/09/17 14:20

Mooie omgeving, vlotte en vriendelijk bediening en een chef die zijn metier kent. Dikke proficiat aan Riccardo en zijn team.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  4/5

Hugo - 10/09/17 9:16

Voorwaar een aanwinst voor onze gezellige seniorenresidentie. Respect voor de nachtrust van de bewoners en hun binnenparkeerplaatsen vanwege de restaurantklanten zou mijn 5/5 verdienen. Een ware aanrader!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Meyer Guy - 9/09/17 8:38

Top gewoon. Gerechten super. Wijnen top.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rinda - 8/09/17 20:23

Super vriendelijke bediening. Het is er gezellig. En verschrikkelijk lekker. Ook al geef je den baas carte blanche dan is het nog altijd heel schappelijke van prijs.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Brauwer Peter - 8/09/17 20:21

Top top top Top lokatie Top bediening Top lekker ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

De Brauwer Peter - 8/09/17 20:21

Top top top Top lokatie Top bediening Top lekker ¿¿

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Veerle Van Hecke - 8/09/17 14:57

Je komt binnen en wordt begroet als een koning. Het eten is van hoogstaande kwaliteit en de porties meer dan ruim genoeg. De bediening is vriendelijk, efficiënt en Riccardo neemt steeds de tijd om een praatje te slaan, of je er nu veel of weinig komt. De locatie is de kers op de taart, prachtige inrichting en het uitzicht is meer dan fraai te noemen. Topadres!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Lieve Quackels - 8/09/17 12:57

Ik ben grote fan van Cavalieri. Bij elk bezoek word je op handen gedragen. Ik drink geen alcohol dus dan wordt mij een heerlijke alcoholvrije aperitief verzorgd zodat ik gezellig mee kan aperitieven. De bediening is uiterst vriendelijk en efficiënt. De gerechten zijn tot in de puntjes verzorgd en overheerlijk. De smaakvolle inrichting en de prachtige omgeving geven dan de finishing touch. Ik kan het alleen maar aanraden!!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Vermeulen luc - 8/09/17 12:23

Superfijn gegeten !! Prachtig terras, waar het zéér aangenaam is om te genieten. Vriendelijke bediening . TOPadresje !!

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Desaeger Ilse - 8/09/17 12:17

Lekker en verfijnd eten, goede service, mooi kader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kuppens Mich - 8/09/17 12:01

Super lekker eten, sympathieke gastheer en personeel. Een mooi kader en prachtig terras! Een aanrader.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Rudi Sels - 8/09/17 11:55

Het andere niveau van de Italiaanse keuken, zoals er maar enkele zijn in België. Echter de vergelijkbare zijn blijven stilstaan bij hun steeds bij herhaling zelfde trucjes om een mozzarella de gieten in een spuma of emulsies. De menukaart van 'Cavalieri' wordt elk seizoen aangepast met nieuwe inventieve gerechten met respect voor de mediterrane waarden. De wijnkaart is samengesteld met Topwijnen en niet steeds dezelfde grote namen voor de etikettendrinkers, uitdagend en vernieuwend. De bediening is vriendelijke met stijl en toch een zekere geserveerde respectvolle wijze naar de klant. Een aanrader voor Italo fan die niet steeds dezelfde traditionele gerechten door zijn strot wil laten rammen, die dikwijls nog slecht bereid zijn.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Kristel Van Doorslaer - 8/09/17 11:49

Prachtige omkadering, stijlvol interieur, maar het is vooral wat op je bord ligt dat telt. Zeer fijne bereiding om duimen en vingers af te likken. Echt een restaurant om met vrienden of familie echt een avondje te gaan tafelen.

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

 
  5/5

Hapers Patrick - 8/09/17 11:31

gewoon Subliem om te tafelen en te proeven van de Italiaanse keuken !

Beledigend? Ongepast? Meld het ons

meer info over Cavalieri

Cantecroylaan 30
2640 MORTSEL
Tel: 03/449.45.65

www.cavalieri.be

meer Italiaans

Meest bekeken resto's

metriweb West-Vlaanderen - Oost-Vlaanderen - Antwerpen - Vlaams-Brabant & Brussel
Goesting in lekker eten, shoppen, uitgaan en een goed gesprek
Gratis lifestylemagazine bij DeMorgen Het Laatste Nieuws
Contact
Redactie: redactie@goestingmagazine.be - 02/454.26.32
Advertenties: www.persgroepadvertising.be - adverteren@persgroep.be - 02/454.29.69